۱۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۹

مهمان نواز:

استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن غیر استاندارد زیانبار است

استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن غیر استاندارد زیانبار است

بجنورد - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی در مورد استفاده از بلوک های سقفی پلی استایرن غیر استاندارد هشدار داد و گفت: استفاده از این بلوک ها خطرآفرین و زیانبار است.

فهیمه مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خطرات استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن غیر استاندارد هشدار داد و افزود: مصرف کنندگان این نوع محصولات هنگام خرید باید به نشان استاندارد روی آن توجه و از محصولات فاقد نشانه گذاری و علامت استاندارد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد در پلی استایرن می تواند باعث ایجاد گازهای سمی و اشتعال بلوک ها هنگام آتش سوزی شود تصریح کرد: این امر می تواند درصد تخریب ساختمان را افزایش داده و خطرات جانی به همراه داشته باشد.

مهمان نواز افزود: بلوکهای پلی استایرن  سقفی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان بوده که با توجه به بحث سبک سازی ساختمان و وزن کمتر این فراورده در مقایسه با سایر بلوک های سقفی سفالی و یا سیمانی، به کارگیری آن در ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه در تولید پلی استایرن باید از دانه های کند سوز باچگالی مناسب و ابعاد ذکر شده دراستاندارد مربوط برخوردار باشد، تصریح کرد: این شرایط از اشتعال و آتش سوزی جلوگیری می کند.

مهمان نواز اظهار داشت: این موضوع با انجام تست واکنش در برابر اتش، توسط کارشناسان استاندارد بررسی می شود.

مهمان نواز توضیح داد: یکی ازفاکتورهای  نشان دهنده مرغوبیت پلی استایرن چگالی آن است و هر چه چگالی پلی استایرن بیشتر باشد بیانگر آن است که فرآورده، عایق صوتی و دارای مقاومت بیشتری است.

وی افزود: تراکم و مقاومت فشاری و نیز ضد اشتعال بودن پلی استایرن از ویژگیهایی است که پلی استایرن مرغوب و استاندارد باید ازآن برخوردار باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی به مصرف کنندگان این محصولات توصیه کرد تا هنگام در هنگام خرید به نشان استاندارد روی کالا توجه کنند.

کد خبر 2459818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha